Saturday, June 16, 2012

One of ur duty to perform,,,

As salam,,,,

Kalo korang sume perasaan,this lately my blog become mix sudah bahasenyer.Bukan apa,ak lebih selesa macam ni.Let me be myself.Ak lebih enjoy macam ni sebab lebih santai and sempoi and simple.Blog ni aku buat sebab aku nak share apa yg bermain di fikiran aku.NOT ALL that i would like to share.I still choose what i am going to post about.Still be careful in the mean time.Bab2 blogging ni ak xdelah expert mane pun.Kalo korang tgk blog aku pun simple je designnyer.I just take what already given by the blogger.Cume tukar background je la.

Kalo nak diikutkan,"berjuta2" dah archive aku ni sepatutnyer tp sebab lazy punyer pasal,so,,,na mengh"update" pun malas la jadinyer.Sometimes i feel like this blog was some sort of a diary to me but when i pondered,i should not.Diary is a place for you to show off your feelings.Whatever feeling did you have at that moment,write inside it.Blog is actually a place for to share what up in your mind but not all you can share with because everybody in the world can read your blog.So you have to be extra careful especially your private's life.Bagi ak na mengadu kat blog ni bole tp more better if we minimized it.Sama lah jugak dgn facebooknyer.

"Sesungguhnya aku hanyalah mengadukan kesusahan dan dukacitaku kepada Allah,,,"
 "I only complain of my suffering and my grief to Allah,,,"
 (Surah yusuf : 86)

Memang ak x menafikan,kadang2 ak pun rse macam na cerita je segala-galanyer dalam blog ni and FB.Tp apa yg membuatkan ak tak nak post ialah ayat dalam quran yg telah tertera di atas.Walaupun rase sedih,gelisah,marah.,,tp tempat yg terbaik utk mengadu adalah kepada ALLAH sahaja.Tak salah na mengadu dekat manusia,sebab itu memang sifat lumrah seorang manusia iaitu saling memerlukan utk meluahkan perasaan yg terbuku di dalam hati.

Kalo ak na mengh"update"kan blog ak ni,biasanyer ak akan pasang lagu.Sebabnyer baru ada mood nak "tulis-menulis" dekat dalam blog ni =) Time tu memang ak idea na tulis.Kalau korang perasaan post aku yg lepas2,aku ada post yg aku ada dpt kerja.Yup! thats true but unfortunately just last two weeks ago i made my decision to stop from that work.I feel awful at that time but i am doing this for my parents' sake.There are another reasons why i choose to stop.There were another things that i would like to share with actually.,,,

Sepanjang aku kerja dekat situ,seronok tu ada tp lebih kepada tak selesa sebenarnyer.Mungkin sbb diri aku jugak or something else.Ada beberapa perkara yg aku perasaan semasa ak kerja dekat situ.I dont know whether it just me or same with another peoples?? Aku just nak remind,solat tu sgt penting.Ada yg pergi,alhamduillah,,,yg sebaliknyer,doakan supaya jaga solat dan ingat ALLAH sentiasa.Aku bukan la na kata aku ni bagus sgt tp sebagai umat islam tak kira la yg kuat agamanya ke atau tak,ISLAM TETAP ISLAM,solat tetap kene jaga.Solat tu salah satu cara utk tunjuk rase syukur kpd ALLAH.Apa yg nikmat kite dapat tu semuanya dtg dr ALLAH.Berjalan,bercakap,makan,minum,melihat dan sbgnya.Tp kalau kite tinggal solat,x rasa malu dgn ALLAH? Hebat ke kite ni? Jgn sombong dgn ALLAH.Bila2 saja nikmat tu ALLAH bole tarik semula.Mulut pun salah satu nikmat yg ALLAH bagi.So kite kenelah jaga.Jaga percakapan,ckp dgn baik2 dan bukannyer mencarut,maki dan sebagainya.

Aku share ni sbg peringatan utk sesiapa sahaja dan utk diri aku jugak dan sebagai rasa sayang ak kepada saudara sesama islam.Aku tak menafikan,kadang2 godaan syaitan tu kuat,bila time na solat ada je la perkara2 yg menghalang.Iman manusia kejap turun kejap naik.Penting nyer kat sini,kenelah update iman ni selalu.Ingat ALLAH sentiasa tak kira di mana pun kite berada.Berdoa,berdoa dan berdoa,,,=)

P/S : Hablumminallah,hablumminannas,,,, =)




2 comments:

  1. kadang kadang susah nak carik kerja part time yang die bagi masa kita solat :) sebab tu sampai sekarang i tak kerja even cuti 3 bulannn -..- sebab 1st, solat itu sendiri, and 2nd, kenderaan :D

    ReplyDelete
  2. tu la,,bila i pikir balik,duk umah lagi better sbnarnyer,,,kalo dpt keje pun,solat pun takut tah ke mana nnt,,,tp i percaya,x semuanya tmpat kerje cmtu.So,kene la pandai cari tmpat keje ni =)

    ReplyDelete